Právě hraje

Title

Artist

Aktuální pořad
SIESTA

SIESTA

12:00 14:00

Aktuální pořad
SIESTA

SIESTA

12:00 14:00

Nadcházející pořad
RYCHLÁ ROTA

RYCHLÁ ROTA

14:00 17:00


PROHLÁŠENÍ FRESH RADIA

Prohlášení FRESH radia k článku Patriot magazínu z 13.9.2025

Jako zakladatel a CEO Tureček Media s.r.o., provozovatele FRESH radio, se důrazně ohrazuji proti tvrzení v článku Patriot magazínu, že naše rádio „už několik let v řadě vykazuje nulový dosah“. Takové tvrzení je nepravdivé, zavádějící a poškozuje dobrou pověst naší stanice.

FRESH radio jsme založili v dobré víře po ukončení FM vysílání Helaxu – s cílem, aby měla ostravskáscéna a obecně Ostravsko, Třinecko a Moravskoslezský kraj jasný hlas i do budoucnaNehoníme se za statistikami pro statistiky; naším smyslem je bavit lidi, být součástí Ostravska, Třinecka a celého Moravskoslezského kraje. Postupně rosteme a díky DAB+ nás dnes lidé slyší ve většině regionů napříč ČR , což potvrzují i odborná média a mapy pokrytí multiplexu Broadcast Services a FIERA Touch

(Mimochodem: správný název značky je FRESH radio, nikoli „Rádio Fresh“; viz náš oficiální web.) 

freshradio.cz

Radioprojekt dnes používá hybridní metodiku (telefonické dotazování CATI + pasivní adMeter). Pasivní část funguje na principu audiomatchingu proti referenční databázi, která se plní ze stanic zapojených do Radioprojektu. Jinými slovy: nezapojené stanice se pasivně jmenovitě nerozpoznají – do veřejných výstupů se tudíž nemohou propsat jako konkrétní řádek. Z pouhé absence jména v tabulkách proto nelze vyvozovat „nulový dosah“.

I oficiální prezentace Radioprojektu pracuje s položkou „Ostatní“ (u celoplošných i nadregionálních stanic), což je jasný důkaz, že ne vše je reportováno jmenovitě. 
Hybridní metoda byla zavedena právě kvůli zvýšení přesnosti; přechod na plně elektronické měření je plánován do roku 2027. Zjednodušené soudy typu „nula“ jdou proti duchu a limitům metodiky, které popisují i odborné texty. 
Vedle FM a DAB+ máme tvrdá data z online poslechu (unikátní posluchači, lokace, doby poslechu), která průběžně sdílíme s partnery. 

Konkurence si vážíme a uznáváme ji. Nechceme vést nesmyslné války o tabulkychceme být dobrým sousedem v éteru a přinášet radost. O to víc nás hluboce zasáhne, když někdo — byť třeba z neznalosti — veřejně napíše nepravdu, která nás poškozuje.

V článku se navíc objevují další zavádějící zobecnění. Například tvrzení, že konkurent „vysílá z Ostravy“, opomíjí realitu sítě: Hitrádia kombinují regionální obsah se společnými (centrálními) bloky, sdílenými napříč stanicemi. To je zjevné i z veřejně dostupných programů a popisů sítě. Ne vše tedy vzniká lokálně v Ostravě, a takové paušální formulace matou čtenáře


Ing. Ondřej Tureček
CEO Tureček Media s.r.o.
 


Nejnovější aktuality

Nalaď si rádio v aplikaci